جدیدترین اخبار و اطلاعات دنیای موزیک
جدیدترین اخبار و اطلاعات دنیای موزیک را در این وبگاه جستجو نمایید
موسیقی، پاسخی برای درمان آلزایمر
ن : بنیتا ت : پنج شنبه 4 آذر 1400 ز : 18:59 | +

محققان علت تمایل بیماران آلزایمر به حفظ خاطرات موسیقی را شناسایی کرده اند. محققان بنیاد Pasquale Margal در اسپانیا، که در تحقیقات علمی در مورد بیماری آلزایمر تخصص دارد، کشف کردند که چرا خاطرات مرتبط با موسیقی همچنان در مراحل پیشرفته در بیماران آلزایمر حفظ می شود. محققان دریافتند که برخی از آهنگ‌های مرتبط با تجربیات شخصی، بخش‌هایی از مغز را غیر از آنهایی که در فرآیند حافظه نقش دارند، فعال می‌کنند.

این بنیاد در بیانیه ای توضیح می دهد که حافظه معمولی به یک شبکه عصبی مجازی (DMN) متصل است. بر این اساس، یادآوری وقایع بیوگرافی مربوط به قطعات خاصی از موسیقی با محرک های شنیداری و دیداری مرتبط است. این مطالعه که توسط مرکز تحقیقاتی Pascual Margal و مرکز تحقیقات مغز بتا بارسلونا (BBRC) ترویج شد، تحریک مغناطیسی شبکه‌های مغزی را شناسایی کرد که هنگام گوش دادن به موسیقی مرتبط با حافظه و همچنین موسیقی غیرمرتبط با حافظه فعال می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار موزیک، ،
ادامه ی مطلب
.:: ::.


دانلود آهنگ های محسن یگانه top song
ن : بنیتا ت : پنج شنبه 4 آذر 1400 ز : 18:57 | +

محسن یگانه در 23 اردیبهشت 1364 در تهران به دنیا آمد . وی در زمینه های خوانندگی، آهنگسازی، تنطیم کننده، نوازندگی و ترانه‌سرایی پاپ ایرانی فعال میباشد. محسن یگانه دانشجوی رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران تحصیل می کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار موزیک، ،
ادامه ی مطلب
.:: ::.


دانلود آهنگ های لری بختیاری غمگین
ن : بنیتا ت : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 ز : 2:34 | +

دانلود آهنگ لری شاد یاسوجی

انواع موسیقی در قوم لر
موسیقی و ترانه‌های کار: به منظور سهولت و تسریع در کار مردان و زنان ایلاتی، این ترانه‌ها به صورت فردی یا دسته جمعی خوانده می‌شود، مانند ترانه‌های گل‌درو (برزیگری)، هوله (خرمن کوبی)، مشک زنی، شیردوشی و چوپانی. پس از انقلاب ۵۷
موسیقی‌ سازیساز سرناکمانچه شش تکه پشت باز، موزه فلک‌الافلاکشامیرزا مرادی در حال نواختن ساز سرنا در این میان کمانچه تنها سازی است که با ساز سایر اقوام تفاوت اساسی دارد.
سرنانوشتار اصلی: سرنا در اصل در میان اقوامی که زبان هندواروپائی اولیه را صحبت می‌کردند این ساز به علت اینکه از شاخ حیوانات ساخته می‌شد به این اسم نامیده شده. دهلنوشتار اصلی: دهل
کمانچه (تال) نوشتار اصلی: کمانچه



:: موضوعات مرتبط: اخبار موزیک، ،
ادامه ی مطلب
.:: ::.


صفحه قبل 1 صفحه بعد

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by hamedan-music-electronic
This Template By Theme-Designer.Com